fredag den 30. september 2011

Kyllingefrikadeller med bulgur- og broccolisalat.

Hurtig og let hverdagsret med kyllingefrikadeller som kan smages til på mange måder, her er der bl.a. brugt blomkål og sennep. Har man en rest kogt bulgur fra aftenen før, er det endnu hurtigere at få maden på bordet. Jeg brugte fuldkornsbulgur denne gang og det smagte faktisk rigtig godt.

I morgen skal jeg til Madmesse i Ridehuset i Århus sammen med min søster. Jeg glæder mig til at se boderne og produkterne og ikke mindst glæder jeg mig til smagsprøverne.

Kyllingefrikadeller med bulgur- og broccolisalat
(2 personer)
200 g kyllingefars
½-1 dl havregryn
50 g finthakket blomkål
1 stor tsk sennep
mælk
salt, peber
timian
Blomkålen hakkes meget fint. Farsen røres med blomkål, havregryn, sennep og krydderier. Mælk tilsættes til farsen bliver tilpas i konsistensen. Den skal ikke være for tør, men heller ikke for tynd. Farsen formes til små frikadeller, der steges på panden til de er gennemstegt.

Bulgur- og broccolisalaten blev lavet uden mål, da jeg sjældent måler af, når jeg laver salat, men bare blander de ting sammen, som jeg har lyst til og som jeg har på lager. Denne salat blev blandet sammen af følgende ingredienser: kogt (gerne i bouillon, det giver en god smag) afkølet bulgur, broccoli delt i små buketter og derefter overhældt med kogende vand og så afkølet, tomater skåret i skiver, æble skåret i tern samt tern af salatost. Til dressingen rørte jeg olivenolie med æbleeddike, sennep, en anelse honning samt lidt A38.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar