søndag den 4. september 2011

Omeletter med kalkunpastrami

Omeletter er hurtige og nemme at lave og derfor perfekte, når man kommer sent hjem og skal have hurtig mad. Fyldet kan varieres på mange måder og er derfor egnet som ”undgå madspild-mad”. Hermed en variation med champignon og kalkunpastrami, som egentlig er beregnet som pålæg, men som virkede rigtig fint som fyld i omeletterne.


Omeletter med champignon og kalkunpastrami
(2 personer)
150-200 g champignon
3 forårsløg
1 pakke kalkunpastrami (100 g)
olivenolie
50 g pikant flødeost
4 æg
smør/margarine
salt, peber
græsk krydderiblanding (oregano, basilikum, timian…)
Forårsløgene hakkes groft, champignonerne skæres i skiver. Begge dele svitses ca. 10 minutter i olie i en gryde. Derefter tilsættes flødeost og kalkunpastrami skåret ud i mindre stykker. Lav to omeletter af to omgange. For hver omelet piskes to æg med salt og peber. Lidt smør/margarine varmes op på panden og omeletten bages indtil den er gennemstegt. Man kan evt. vende den, hvis man vil have den bagt på begge sider. Det er måske ikke det rigtige at gøre med en omelet, men jeg vil helst være sikker på, at æggene er ordentlig gennembagt, så jeg gør det. Omeletterne lægges på hver sin tallerken. Fyldet kommes på den ene halvdel, den anden vippes ovenpå og så er omeletten klar til servering. Jeg serverede den med dagens salat, man kan evt. også spise brød til.

2 kommentarer:

  1. Undgå-madspild-mad - det kan vi godt lide!

    Er hermed blevet fast læser af din blog :-)

    KH
    Selina Juul fra http://www.stopspildafmad.dk

    SvarSlet
  2. Hej Selina - velkommen.
    I min daglige madlavning prøver jeg at bruge rester så meget som muligt, dagens salat bliver tit lavet af det jeg har på lager og middagsmadrester bliver tit brugt i madpakken.

    SvarSlet