onsdag den 5. juni 2013

Vandreferie i Toscana

Her kommer mit sidste indlæg om Toscana...

...i hvert fald i denne omgang. For selv om det ud fra de foregående indlæg om Toscana kunne se ud som om at ferien mest gik ud på at spise god mad, ja så var det først og fremmest en vandreferie. Og vandre - det gjorde vi! En masse dejlige ture rundt og op og ned i de smukke grønne toscanske bjerge i lidt regn, men mest sol. En tur til kysten og det fantastisk område Cinque Terre blev det også til, samt en bytur til Lucca. "Vi" var - foruden min søster og jeg - 13 andre glade vandrere samt vores herlige guide Ulrich. Rejseselskabet var Topas og vores tur til La Fontanella kan klart anbefales til folk der kan lide at vandre i naturen og som har mod på lidt udfordringer i bjergene (og som kan lide god italiensk mad, som det fremgår af de tidligere indlæg om ferien). Du kan læse mere om turen her.

Og her kommer så lidt billeder fra turen.


 

Dejlige grønne bjerge


Ture i sol og regn


Hyggelige italienske byer - store som små

Nå ja, et par is blev det da også til undervejs

2 kommentarer:

  1. Det er altså skønt at læse alle dine Toscana-indlæg - jeg får helt lyst til at pakke kufferten og suse af sted, selvom jeg lige har været på ferie i Firenze :-D

    (og ja, det med is har italienerne helt styr på ;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Piskeris,

      Ja, det var lidt sjovt at du var på næsten de samme kanter samtidig. Vi to kunne vist hurtigt blive enige om, at Toscana bare er et skønt sted både hvad angår mad og andre ting. Jeg håber sandelig heller ikke, at det er sidste gang jeg kommer derned.

      Slet