torsdag den 2. april 2015

Med DVL Fyn på påsketur i Odense

Efter flere dages "vintervejr"...

...blev det denne Skærtorsdag formiddag rigtig dejligt solskinsvejr. Så jeg drog afsted til Odense, hvilket ikke var helt nemt. Togene på Vestfyn kører nemlig ikke i påsken pga. sporarbejde, så jeg måtte med en togbus til Odense. Og den tur der plejer at tage ca. 20 minutter med toget, varede nu en hel time med togbussen. Heldigvis var jeg taget afsted i god tid.


Fra banegården i Odense gik jeg ud til Odense Isstadion, hvor DVL havde startsted. Vi startede kl. 10, lidt over 30 mennesker, hvoraf mange var nye. Dagens tur var nemlig en introtur for eventuelle nye medlemmer.

Dagens tur var på ca. 10 km og ruten gik bl.a. gennem Snapind Skov og Åløkkeskoven samt langs Stavis Å (hvor jeg også var for halvanden uge siden - læs evt. mere her ).

Solen skinnede og det var dejlig forårsagtigt. Så både de første anemoner og lærkesporer og mirabellerne var også lige sprunget ud.

Vi kom forbi havnen, det så helt sommeragtigt ud i solskinnet.

Formiddagens kaffepause holdt vi på Næsbyhoved Slotsbanke.



De sidste par dages snefald og regnvejr fyldte godt op i ådalen.

Undervejs så jeg denne rigtig fine postkasse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar