torsdag den 28. juli 2016

Forret - carpaccio med kejserhat (eller champignon), hasselnødder og persille

Kejserhat – ja, det er navnet på en spiselig svamp. Sådan nogle havde jeg ikke prøvet før, da de pludselig dukkede op i min kasse fra Aarstiderne. Heldigvis var der en opskrift med i kassen på en carpaccio med kejserhatte, så den kunne jeg jo lige så godt prøve af.




Carpaccio med kejserhat, hasselnødder og persille
(forret til 2-3 personer)
1 bakke kejserhatte (fik desværre ikke vejet dem, men jeg tror at der var ca. 125-150 g)
1 håndfuld hasselnødder
1 håndfuld persille
½ citron
parmesan
olivenolie
salt, peber
Skær svampene i tynde skiver og fordel dem på tallerkenerne. Hak hasselnødder og persille groft. Krydr svampene med salt og peber og drys hasselnødder og persille over. Dryp lidt citronsaft og olivenolie over. Riv parmesanflager over og server.

Note:
Jeg synes ikke, at de smagte af særlig meget, de kejserhatte. Men ellers var det en fin forret. Man kan evt. bruge champignon i stedet for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar