lørdag den 25. september 2010

Kalkunburritos med hytteost

Dagens opskrift er forholdsvis hurtig og nem mad. Udgangspunktet er en opskrift fra Arlas hjemmeside, som man kan se her . Jeg brugte kalkunkød i stedet for skinkekød, men har ellers fulgt opskriften.


Kalkunburritos med hytteost
(2 personer)
200 g kalkunstrimler
1 spsk olivenolie
Salt, peber
1 finthakket chilipeber
½ fed hakket hvidløg
2 peberfrugter i tern
2 fintsnittede forårsløg
100 g hytteost
50 g revet ost
4 tortillas

Brun kødet i en varm wok eller pande med 1 spsk olie. Krydr med salt og peber og tag kødet op. Tør wokken af og tilsæt mere olie. Svits chili, hvidløg og peberfrugter i 5-10 minutter. Tilsæt det stegte kød og forårsløg og varm retten godt igennem.
Lun tortillaerne på en plade midt i ovnen. Ca. 10 minutter ved 225 grader står der på posen, men jeg synes nu ofte tortillaerne bliver for sprøde, hvis de får så længe ved høj varme. Så prøv dig frem. Når tortillaerne er varmet, anrettes fyldet med lidt hytteost blandet med revet ost og serveres med det samme.
Tip: Det er altid en god ide at få skåret alle ingredienser i strimler, tern og lign. inden man går i gang med en wok. Det glemmer jeg tit og så farer jeg rundt for at nå det hele og det er der jo ingen grund til.

Tilbehør: Aftens salat bestod af finthakket spidskål, groftrevne gulerødder og en af mine yndlingsolier – citronolie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar