tirsdag den 16. august 2011

Pasta med bacon og squash

En dag hvor det skal gå hurtigt, kan man lave denne gode hverdagsret med pasta, bacon og squash. Opskriften fandt jeg i Magasinet Mad! nr. 7 2010, men jeg ændrede dog lidt på den. Bl.a. brugte jeg mindre pasta og mere squash. Squashen erhvervede jeg mig ganske gratis. Vi holdt med bogbussen ved siden af en have, hvor der stod en kasse uden for med gratis squash. Og squash er jo en grønsag man hurtigt kan få rigtig mange af i sin have. Dejligt at nogen vil dele ud af deres overflod!


Pasta med bacon og squash – min version
(2 personer)
1 bdt forårsløg
½ squash
150 g bacon i tern
olivenolie
2-3 spsk flødeost
salt, peber
120 g fuldkornspasta
tomater
Rens forårsløgene og skær dem i tynde skiver. Skyl squashen, flæk den og skær den i store tern. Steg baconternene på panden til de bliver sprøde. Læg dem på et stykke køkkenrulle på en tallerken. Derefter svitses forårsløg og squash i resten af baconfedtet, hæld eventuelt noget fra, hvis der er for meget fedt. Pastaen koges efter anvisningen på posen. Bland pasta og bacon med grønsagerne på panden og kom 2-3 spsk flødeost i. Krydr med salt og peber. Til sidst pyntes retten med skiver af tomater. Spises sammen med dagens salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar