søndag den 28. august 2011

Kyllingepande med spidskål og pasta

Spidskål er en af mine yndlingsgrønsager (dem har jeg mange af) og da jeg faldt over en opskrift med kylling, pasta og spidskål vidste jeg, at den skulle afprøves. Og det blev en god anderledes pastaret med en let og frisk smag. Opskriften havde jeg fundet på  http://www.vildmedmad.dk/og jeg fulgte næsten den oprindelige opskrift.


Kyllingepande med spidskål og pasta – min version
(2 personer)
1 spsk citronsaft
salt, peber
1 spsk citronolie (eller olivenolie)
300 g kyllingefilet
1 fed hvidløg
½ bdt. forårsløg
ca. ½ spidskål
1 spsk citronsaft
1 tsk revet citronskal
2 dl fløde
1 bdt. dild
Mariner kyllingefileter i mindre stykker i olie, citron, hvidløg, salt og peber en time før tilberedningen. Skær spidskål og forårsløg i små stykker. Svits kyllingestykkerne af med marinaden og steg dem 4-5 minutter på hver side. Tilsæt spidskål og forårsløg og lad dem svitse med. Tilsæt fløde, citronsaft og –skal og friskhakket dild, smag til med slat og peber. Kog retten lidt under låg fem minutter. Serveres med frisk pasta og dagens salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar