fredag den 5. august 2011

Vandretur fra Havndal til Hadsund II

Sidste lørdag var det rigtig dejligt sommervejr og derfor perfekt vejr til en god lang vandretur. I februar gik Den Glade Murer og jeg på banestien fra Havndal mod Hadsund og det var en rigtig god tur. Den gang fandt vi ud af, at man kunne gå en rundtur ved at følge nogle små hyggelige veje den ene vej og banestien den anden vej. Og den tur havde vi længe ønsket at gå. Sidste lørdag blev så dagen, hvor vi fik gjort alvor af det. Og det var i sandhed en rigtig dejlig tur, som I nok kan fornemme på billederne. Turen var på ca. 19 km og vi brugte seks timer inklusiv gode pauser. Og så var vi ikke en gang så trætte, som vi havde forventet!

I starten af turen passerer man godset Trudsholm

Smukke danske kornmarker - klar til at blive høstet

Spændende grønne områder


Gravhøje ved Ajstrup

Det første glimt at Mariager Fjord

Tidsel-fnok - sensommeren er på vej

En utrolig overdådighed af mirabeller - og nogle var modne til at spise

Retur af banestien


2 kommentarer:

  1. Hei,
    litt tilfeldig kom jeg innom din blogg, og her var mange flotte bilder.
    Hilsen Berit.

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar til mine billeder. Jeg har i øvrigt været i Norge i sommer for første gang i mit liv. Det er en flot natur I har deroppe, lidt mere vild end den vi har i Danmark.

    SvarSlet