søndag den 8. november 2015

Wok med kylling, selleri og hvidkål

I dag lod jeg mig inspirere af en opskrift jeg havde fået fra Aarstiderne sammen med en af deres kasser. Jeg ændrede dog på opskriften undervejs. Bl.a. tilføjede jeg blommer og hvidkål, til gengæld sprang jeg risen over som tilbehør. Enkelt og hurtigt mad og en god måde at få brugt rodselleri.



 Wok med kylling, selleri og hvidkål
(1 person)
125 g kyllingefilet
olivenolie
100 g hvidkål
100 g rodselleri
1 blomme
½ tsk fennikelfrø
1 stjerneanis
kanel
citrongræs

Kyllingefileten skæres i strimler. Knoldsellerien skrælles og skæres ud i tynde stave. Hvidkålen hakkes groft. Wokken varmes op og kyllingen steges i olivenolie ca. 10 minutter. Selleristave og hvidkål tilsættes og svitses et par minutter. Tilsæt 1 dl vand samt krydder og lad det koge godt igennem ca. 5 minutter. Blommen skæres i både og tilføjes. Det hele koges igennem. Tilsæt evt. lidt maizenamel, hvis du vil have en lidt tykkere sauce.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar