torsdag den 15. juni 2017

Enkel pastaret med broccoli, spinat og æg

Så er jeg hjemme igen efter en lille uges ferie i Jylland. Jeg var bl.a. med min søster på besøg i forskellige haver, det var faktisk rigtig sjovt. Med hensyn til maden fik vi prøvet lidt af hvert, det vender jeg tilbage til en anden gang.

Men efter flere dage med cafémad og besøg på kroer eller restauranter, kan man godt trænge til at komme hjem til den mere enkle mad. Så jeg lægger ud med en meget enkel pastaret hvor pastaen bliver serveret med spinat og broccoli - og parmesan, det er et must.

Retten kan spises som en grøn hovedret eller som tilbehør til f.eks. kylling. Opskriften fandt jeg  hos Femina.




Pasta med broccoli og spinat og æg
(2 personer)
250 g broccoli
150 g pasta (jeg brugte spaghetti, men du kan også bruge andre slags pasta)
½ æg
1 fed hvidløg
100 g frisk babyspinat
25 g parmesan
olivenolie

Skyl broccolien og skær den i stykker på langs, så også stokken bliver brugt. Kog pastaen efter anvisningen på pakken. Tilsæt broccolistykkerne den sidste del af kogetiden. Tag ¾ dl af kogevandet fra og gem det til senere. Hæld vandet fra pastaenog broccolien.

Pisk ægget sammen i en skål. Pres hvidløget og rør det sammen med det piskede æg. Tilsæt kogevandet og pisk godt. Hæld æggeblandingen i gryden sammen med pasta og broccoli og vend godt rundt.

Skyl babyspinaten grundigt, lad den afdryppe og vend den sammen med pasta og broccoli og halvdelen af den revne parmesan. Server straks med lidt olivenolie dryppet over og et drys af det sidste parmesan.

Serveres sammen med f.eks. en god tomatsalat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar