onsdag den 18. januar 2012

Kartoffelpande med skinke, tomater og gourmetbønner

Egentlig stod der kartoffelsalat på min madplan. Men dels er det rart med varm mad på en grå og regnfuld vinterdag og dels er kartoffelsalat ikke Datterens yndlingsspise. Så det blev i stedet til en kartoffelpande, og den blev faktisk rigtig god. Den blev lavet en dag, hvor jeg kom sent hjem fra arbejde. Det betød, at det skulle gå lidt stærkt og derfor fik jeg ikke vejet/målt alle ingredienser. Beklager. Som udgangspunkt lavede jeg retten til to personer, så man kan jo bare tilpasse mængden til, hvor meget man kan spise.


Kartoffelpande med skinke, tomater og gourmetbønner
(2 personer)
kogte kartofler (4-500 g – tror jeg)
oliemargarine
1 bdt. gourmetbønner - almindelige grønne bønner kan også bruges
1 løg –forårsløg kan også bruges
150 g skinkestrimler
en håndfuld blommecherrytomater
125 g mozarella
salt, peber
oregano
basilikum
De kogte kartofler skæres i store tern og svitses i oliemargarine til de får farve. Imens skylles gourmetbønnerne, de skæres i mindre stykker og dampes et par minutter i lidt vand med en smule salt og olie. Løget hakkes så fint, som man nu kan lide det og tilføjes til kartoflerne. Skinkestrimlerne kommes i. Salt, peber og krydderier tilføjes, det hele vendes forsigtigt rundt.. Tomaterne halveres og kommes på panden sammen med gourmetbønnerne. Mozarellaen skæres i små stykker og kommes på lige inden serveringen. Dagens salat serveres til og brød, hvis man synes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar