fredag den 20. april 2012

Nachogratin


Inden jeg beretter mere fra miniferien, synes jeg lige, at vi skal se på noget mad.

Hos www.santamariaworld.com faldt jeg over den Nachogratin, en variation over temaet krydret oksefars og nachos, som jeg lavede for nylig. Nem og hurtigt at lave og så smager den godt – hvis man altså kan lide mexicanskinspireret mad.


 Nachogratin – min version
(2 personer)
200 g hakket oksefars
½ løg
100 g champignon
olie
½ pose mexicansk krydderi, f.eks. fra Santamaria
1 dl vand
½ pose nachoschips
100 g ananas
50 g revet ost
Løget hakkes fint og svitses i en gryde til de bliver bløde. Oksefarsen tilsættes sammen med grofthakkede champignoner. Laf det hele svitse til farsen har fået farve. Tilsæt krydderiblandingen og vand og lad det koge uden låg i fem minutter. Smør et ovnfast fad og kom kød- og grønsagsblandingen i. Ananassen skæres i store stykker og stikkes ned i kødsovsen sammen med nachochips. Giv det hele et godt drys af revet ost og gratiner derefter retten i ovnen ved 200 grader i 6-10 minutter. Jeg serverede salat, salsa (færdigkøbt) og ekstra nachoschips til. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar