tirsdag den 3. oktober 2017

Efterårsmad: Dejlig curry med hokkaido og broccoli

Curry og ris er dejlig efterårsmad. Her er det curry lavet med græskar og broccoli, begge dele var råvarer som jeg havde liggende i køleskabet og som skulle bruges til noget godt. Og curry er godt, så da jeg faldt over en curry-opskrift med netop disse ingredienser hos Aichas Mat, så var jeg ikke i tvivl om, at det var lige det mine grønsager skulle bruges til.





Curry med hokkaido og broccoli (min version)
(2 personer)
300 g hokkaido med skræld og kerner
11/4 dl kokosmælk
1 fed hvidløg
1 tsk frisk ingefær
1 tsk rød karrypasta
50 g majs
100 g broccoli
2-2,5 dl grønsagsbouillon
limesaft
koriander

Fjern kernerne i græskarret. Hvis skrællen er grim så skær den af, men hvis ikke, så  lad den endelig side på. Skær græskarret i skiver og derefter i tern.

Hæld halvdelen af kokosmælken i en gryde over middelvarme. Tilsæt hvidløg, ingefær og rødkarrypasta og bland det godt med kokosmælken. Skru ned for varmen og lad det stå lidt. Kom græskartern i og rør rundt til ternene er dækket med currysaucen. Tilsæt resten af kokosmælken og 1½ dl bouillon. Lad græskarrene koge i 20 minutter til de bliver møre.

Del broccolien i små buketter. Brug endelig også det bedste af stokken, som skæres i tern. Tilsæt broccolien til curryen sammen med majs og kog fem minutter. Smag til med lime og salt samt frisk hakket koriander.

Serveres med varme ris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar