søndag den 18. februar 2018

Kålwrap med kylling, ris og gulerødder

Kinakål – da jeg var ung, brugte man rigtig meget kinakål til salater.  Men efterhånden tog iceberg-salaten over, i hvert fald for mig. Og i dag laver jeg gerne salat af mange forskellige typer salater og forskellige slags kål. Men ikke kinakål, som jeg egentlig synes er lidt kedelig.

Men nu dukkede der altså en kinakål op i kassen fra Aarstiderne og den skulle da bruges til noget. Pga. dens aflange skålform tænkte jeg, at den måtte da egentlig være god til at komme fyld i. Og da jeg havde en rest stegt kylling, ville det være fint at bruge til fyld sammen med ris og grønsager. Det blev der så nedenstående ret ud af.





Kålwrap med kylling, ris og gulerødder
(2 personer)
1 dl ris
olivenolie
3-4 stilke forårsløg
2 mindre eller en stor gulerod
150 g stegt kylling
2 dl bouillon
soyasauce
4 dadler
1 spsk pinjekerner

Kog risene efter anvisningen på pakken. Skyl kinakålbladene og lad dem tørre. Hak forårsløgene groft. Skær gulerødderne i små tern. Skær kyllingekødet i små tern.

Svits løgene i lidt olivenolie, til de bliver bløde. Tilsæt gulerodstern og kyllingekødtern. Hæld bouillon ved plus soyasauce. Kom de kogte ris i, vend det hele rundt og varm det igennem. Tilsæt eventuelt mere bouillon. Vend pinjekernerne rundt.

Anret et kålblad på tallerken og kom fyldet i. Serveres sammen salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar