fredag den 17. februar 2012

Grønsagssuppe med pølser


Dejlig suppe med mange grønsager

Det har været rigtig suppevejr den sidste tid og en af dagene, hvor det var koldt, lavede jeg denne dejlige fyldige grønsagssuppe. Jeg brugte som udgangspunkt en opskrift jeg havde fundet på verdensmad.dk, men ændrede en del på den undervejs. Som f.eks. at bruge de grønsager jeg havde på lager, frem for at købe nye. Og så kom jeg lidt pølser i, mest for Datterens skyld.


 Grønsagssuppe med pølser - min version
(4 personer eller 2 personer 2 dage)
100 g bladselleri
1 løg
2 gulerødder
1 pastinak
250 g broccoli
2 mellemstore kartofler
olivenolie
salt, peber
persille
1 spsk sennep
150 pølser
Skær bladselleri, løg, gulerødder, pastinak og broccolistokken i tern. Del resten af broccolien i små buketter. Varm olien i en gryde. Kom grønsagsternene i sammen med kartoflerne, der skal være skrællede og delt i to. Tilsæt salt og peber og lad grønsagerne svitse i gryden i ca. fem minutter uden at de bliver brune. Rør i gryden et par gange. Tilsæt 1 l bouillon og lad suppen simre i ca. 15 minutter. Tag kartoffelstykkerne op og blend dem sammen med 2 dl af suppen. Kom en stor spsk sennep i de blendede kartofler og kom det hele tilbage i suppen. Bland det hele godt. Tilsæt persille og pølser skåret i skiver og lad det hele få et opkog. Så er suppen klar til servering. Spis brød til, vi fik hvidløgsflute, en af Datterens favoritter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar