torsdag den 8. marts 2012

Citronpasta med kyllingefrikadeller


Citron, pasta og kylling – en lækker kombination

Opskriften her fandt jeg hos Newyorkerbyheart, som igen havde set den i Magasinet Mad! I stedet for kylling lavede jeg nogle små kyllingefrikadeller, da jeg netop havde købt en pakke kyllingefars. Desuden brugte jeg en Høng Camembert i stedet for en Castello, da Datteren ikke kan lide blå ost.

  
Citronpasta med kyllingefrikadeller - min version
(2 personer)
200 g kyllingefars
50 g kogte ris
salt, peber
krydderier – jeg brugte en blanding, jeg købte på en ferie i Italien, hvor et af de dominerende krydderier er estragon
olie
1 pakke frisk pasta
1 håndfuld basilikumblade, hakkede
lidt grofthakkede mandler
½ pakke Camembert skåret i mindre stykker
1 dl piskefløde
fintrevet skal af 1 citron
saft af en ½ citron
Kyllingefarsen røres med ris og krydderier og steges i lidt olie på panden. Fløden og osten varmes langsomt op i en gryde, indtil osten smelter. Den friske pasta koges efter pakkens anvisning i rigeligt saltet vand og drypper af. Pastaen vendes med ostefløden, basilikum, mandler, citronsaft og –skal. Serveres straks med kyllingefrikadeller og dagens salat som tilbehør.

Note: Rigtig lækker og let pastaret. Newyorkerbyheart har i hel taget mange opskrifter efter min smag!

2 kommentarer:

  1. Uhm, lækre variationer du har lavet. Tror jeg må prøve det på din måde også :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Kyllingefrikadeller er helt klar en favorit hos mig. De er lidt mere lette i det en frikadeller med flæskefars.

    SvarSlet