onsdag den 14. marts 2012

Mini tortillas med kartofler


Lækre små mini tortillas med mulighed for variation

Denne uges grønne ret blev nogle mini tortillas med kartofler, en opskrift jeg havde fundet i Samvirke. Du kan også se opskriften her. Jeg lavede dog min egen udgave, eller retter udgaver, da jeg faktisk lavede to forskellige slags. Udgangspunktet var æg og kartofler, som i ovennævnte opskrift. Derudover kom jeg purløg og revet ost i den ene slags og soltørrede tomater og frisk basilikum samt revet parmesanost i den anden.


Mini tortillas med kartofler – min version
(8 stk)
400 g kartofler
olivenolie
5 æg
salt, peber
purløg
frisk basilikum
et par finthakkede soltørrede tomater i olie
25 g revet ost
fintrevet parmesanost
Kartoflerne skrælles, skæres i tern og steges i olivenolie på en pande til de bliver gyldne og møre, ca. 20-25 minutter. Krydres undervejs med salt og peber. 8 store papirmuffinsforme smøres med lidt olie. Når kartoflerne er færdige fordeles de i muffinsformene. I de fire kommes desuden fintklippet purløg og i de andre fire fintklippet basilikum samt finthakket soltørret tomat. Æggemassen fordeles derefter i alle otte forme. På purløgsudgaven drysses revet ost, på de andre parmasanost. Derefter bages de i ovnen ved 200 grader i ca. 20 minutter, til de er gyldne. Serveres med dagens salat og evt. brød.

Note: Lækre små tortilla-muffins. Men det er selvfølgelig ikke så miljøvenligt at bruge papirforme, som Datteren meget rigtig påpegede. Så hvis man har genbrugsforme i metal eller silikone, er det selvfølgelig bedst at bruge dem. Hvis du ikke kan undvære kød, så tilføj f.eks. skinke eller chorizo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar