fredag den 12. november 2010

Bidstrup Skovene

Midt på Sjælland i Lejre kommune ligger et dejligt skovområde som hedder Bidstrup Skovene. I skoven ligger op til flere søer, bl.a. Avn Sø. Da mine forældre bor i nærheden af skovene, er det er et sted, jeg er kommet gennem snart fyrre år og på alle årstider. Om vinteren har vi løbet på skøjter på søen, om sommeren har vi badet i det kolde vand (dem af os der havde mod på det!). Uanset om det har været sommer eller vinter, har vi altid haft madpakker eller kaffe med. Skovture er i hel taget noget, vi har dyrket meget i min familie.

Sidste weekend var jeg der så igen på en dejlig efterårstur sammen med mine forældre. Vejret var skønt, solen skinnede fra en blå himmel og alt viste sig fra sin bedste side. Hermed følger nogle indtryk fra turen.

Søen gør sig godt i solskinnet

Denne træstamme har ligget i skoven alle de år, jeg er kommet her
Spejl eller sø?

Du kan læse mere om Bidstrup Skovene her

2 kommentarer:

  1. Hold da op, sikke en SMUK natur :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Ja, der findes mange flotte og imponerende steder i det store udland, men i Danmark kan vi også være med :-)

    SvarSlet